Mrkvová dieta

Pokud existují krátkodobé diety, potom to jsou hlavně takové, které jsou zaměřené na jednotvárnou stravu, a to buď s výrazným podílem ovoce, nebo s výrazným podílem zeleniny. Jednou z takových je také mrkvová dieta, která samozřejmě počítá především s touto zeleninou. A jelikož tak tělo nebude mít dostatek dalších látek, je třeba ji buď něčím doplnit, nebo ji držet maximálně 5 dní, a to hlavně proto, aby nám nezpůsobila případné zdravotní komplikace, které by s ní mohli být spojené.

Základem je pouze mrkev, a dostatek tekutin

Stejně jako každá další dieta, i tato samozřejmě vyžaduje dostatek tekutin. Bez těchto zkrátka nepůjde. Rozhodně by se ale mělo jednat o čistou vodu, bez různých příměsí, a hlavně bez cukru. Další součástí, kterou mrkvová dieta povoluje, už je ale jen a pouze mrkev, a to po celou dobu, co dietu držíme. Pro dokonalý efekt a omezení pocitu hladu je tedy vhodné tuto potravinu využívat po celý den, a to zhruba v 5 – 6 porcích. V tomto ohledu je jedno, zda bude mrkev nějak tepelně opracovaná. K snídaním a svačinám se samozřejmě doporučuje syrová, k obědu a večeři je ideální dušená, nebo i vařená. V tomto ohledu záleží na konkrétních potřebách každého.

Příjem kalorií je minimální

Co je cílem této diety, to je snaha o krátkodobé snížení kalorií, a to na naprosté minimum. A mrkev je v tomto ohledu velmi dobrou cestou, jelikož díky ní skutečně budete mít minimální příjem, a přitom budete stále najedeni. A pokud vás zajímá tempo, tak mrkvová dieta dokáže snížit váhu i o celý jeden kilogram, a to za celý den. Dokonalá možnost, jak zhubnout do důležité události, na kterou chcete vypadat skvěle. Z dlouhodobého hlediska se tato možnost ale samozřejmě nedoporučuje. Je totiž příliš drastická, což může vést i k různým zdravotním komplikacím, k únavě a dalším problémům spojeným s tím, že tělo nemá především sacharidy a bílkoviny.

shutterstock_183479003

Začněte hubnout s námi

Koupit produkty

Podobné články