Jídelníček pro sportovce

Sport se dnes stává velmi oblíbenou činností mnoha lidí. Někteří vykonávají sportovní aktivity výhradně rekreačně, ale někteří poloprofesionálně, nebo profesionálně. Ať už se ale jedná o jakoukoliv aktivitu, důležité je nejenom onen sportovní výkon, ale hlavně složení jídelníčku daného sportovce. A je to právě jídelníček pro sportovce, který má na celkovou fyzičku a kondici rozhodně nemalý vliv.

Základem by měly být hlavně proteiny

Pokud mluvíme o proteinech, nemáme na mysli nic jiného, než bílkoviny. Ty lze do těla dostávat hned dvěma možnostmi, a to prostřednictvím potravy, nebo i pomocí různých výživových doplňků. Zaměříme – li se na oblast potravy, potom je jasné, že jídelníček pro sportovce obsahuje především bílé maso, ale i řadu mléčných výrobků, a také nezbytných vajíček – hlavně tedy bílků. Stejně tak pomohou také ořechy, mořské ryby, nebo luštěniny. To vše jsou základní nositelé bílkovin, které mají vliv hlavně na stavbu svalové hmoty, a měly by být zařazeny v každém jídelníčku, a to rovnoměrně během celého období, kdy se aktivitám věnujeme.

Nezapomínejme na energii

Každý sport s sebou nese také výrazný výdej energie, a tu je třeba doplňovat, aby se naše tělo necítilo nijak zesláblé. Druhým důležitým důvodem, proč by tělo sportovce, a také jídelníček pro sportovce, měl obsahovat dostatek energie, a to ve formě sacharidů je ten, že tak nesáhne na zásoby bílkovin. V první řadě totiž spotřebovává právě ony sacharidy, a teprve poté sahá po alternativních zdrojích.

A jak tedy energii do těla primárně dodat? Pomohou brambory, těstoviny, ale třeba také rýže. A pokud se navíc zaměříme na ty celozrnné možnosti posledních dvou jmenovaných, má tělo i potřebnou vlákninu. A ta má podstatný vliv hlavně na trávení. V tomto ohledu je třeba dodat, že zkrátka všechno souvisí se vším, a tak není třeba orientovat se pouze na dvě hlavní skupiny potravin.

shutterstock_183479003

Začněte hubnout s námi

Koupit produkty

Podobné články