Jídelníček pro kojící matky

Ať už jíme jakkoliv nezdravě, má to vliv především na naše samotné tělo, a ve většině případů tak nijak neohrožujeme naše okolí. Zcela jinak to však mají kojící matky, které se o všechny živiny a látky ve svém těle dělí práce se svým dítětem. A tak by měl být jídelníček pro kojící matky základem správného stravování pro každou maminku, která tu je.

Vše v souladu se zdravou výživou

Pokud bychom měli vzít tuto problematiku komplexně do rukou, tak by měl daný jídelníček odrážet základy zdravé výživy, a tedy být založený hlavně na pestré a tělu prospěšné stravě. Máme – li být konkrétní, potom existují osvědčené lékařské rady, které dávají takovému jídelníčku jasnou podobu. Z hlediska skladby by tak měl jídelníček pro kojící matky obsahovat zhruba polovinu sacharidů, které najdeme v bramborách, rýži, ale samozřejmě i v některých typech zeleniny. Zapomínat by se ale nemělo ani na bílkoviny, které by měli mít dvacetiprocentní zastoupení. Ty je ideální najít v mase, ale i v mléčných výrobcích. Mezi zbývající procenta už patří pouze důležité vitamíny a minerály, čerpané nejenom ze zeleniny a ovoce.

Zvyšte svůj kalorický příjem

Co je poměrně zajímavou, ale rozhodně také důležitou informací, to je nutnost zvýšit celkový energetický příjem. Ostatně tento krok je více než logický, jelikož řada energie ve formě kalorií je předávána také samotnému dítěti. A stejně tak by měl být jídelníček pro kojící matky založený i na dostatečném pitném režimu, jelikož voda je základem většiny buněk v lidském organismu. Zapomínat by se nemělo ale ani na dostatek vápníku, nebo dostatek jódu, a to ideálně čerpaného z mořských ryb.

To vše tak vede nejenom k dokonalému zdraví samotné maminky, ale i hlavně miminka. To totiž nemůže nijak samo ovlivnit, co mu bude nabízeno prostřednictvím mateřského mléka. A každá látka může mít v budoucnu vliv na jeho zdraví.

shutterstock_183479003

Začněte hubnout s námi

Koupit produkty

Podobné články