Zdravý jídelníček

Již i malé dítě v mateřské školce ví, že základem dobrého fungování těla, a naší celkové kondice jako takové, je samozřejmě strava. A tak by měl být základem každého stravování hlavně zdravý jídelníček. Jedině tak naše tělo získá potřebné živiny, které potřebuje ke svému bezproblémovému fungování. Samotným základem by potom měla být strava pestrá, a to s dostatečným obsahem ovoce a zeleniny. Právě tyto potraviny jsou totiž jedny z nejbohatších na různé vitamíny a minerály, což znamená, že je prostřednictvím nich dodáme i našemu tělu.

Nezapomínejte ani na ryby, nebo mléčné výrobky

Kromě ovoce a zeleniny je třeba myslet třeba i na kvalitní mastné kyseliny. Ideální možností jsou tedy čerstvé ryby, které se doporučují konzumovat alespoň jednou týdně. Ostatně ukázkou toho jsou středomořské státy, které si na zdravý jídelníček také nevědomky potrpí. Jeho základem je totiž hlavně zelenina, a právě mořské ryby, které tito obyvatelé konzumují několikrát týdně.

Pokud bychom však měli v celkovém výčtu pokračovat dále, nesmíme zapomenout ani na produkty z mléka. Ty obsahují pro tělo potřebné bílkoviny, které jsou nutné především pro regeneraci našich svalů. Pokud tedy plánujeme i zlepšení kondice, jsou doslova nezbytností. A s nimi samotnými souvisí také maso, jelikož i to je jejich podstatným zdrojem.

Pozor na pečivo

Součástí každého jídelníčku by však mělo být také pečivo. Zde ale pozor na to, aby bylo vybíráno hlavně to celozrnné, s vysokým obsahem vlákniny. To bílé obsahuje často pouze mnoho kalorií a cukrů, což není nic pozitivního. A co by zdravý jídelníček rozhodně obsahovat neměl? Rozhodně věci tučné, smažené, příliš sladké i slané, a další desítky pokrmů, které mají negativní vliv na zdraví člověka. A to včetně přeslazených, nebo samozřejmě alkoholických nápojů. To vše našemu tělu rozhodně nijak neprospívá.

hubnuti

Zhubněte snadno a rychle

Chci konzultaci zdarma!

Podobné články