Zdravé stravování

V posledních letech je velkým trendem dbát na zdravý životní styl. Samozřejmostí by měl být u určitých skupin osob, jako jsou sportovci, budoucí maminky, kojící matky, a mnoho dalších. Postupně však tento trend zajímá i stále více běžných lidí, pro které se tak zdravé stravování stává určitým životním stylem. Zda ho nakonec budou dodržovat, to už je samozřejmě na nich samotných.

Kvalitní jídelníček je základ

To hlavní je tedy samotné jídlo, a to rozložené do několika časových úseků během dne. V dnešní době je doporučováno sníst 5 – 6 menších porcí jídla, a to během celého dne. Základem by potom měla být vydatná, ale nikoliv těžká snídaně. Díky ní tak nastartujeme náš metabolismus, a dodáme tělu potřebnou energii, kterou potřebuje. Dále už pouze konzumujeme ideálně dle stanoveného jídelníčku, který by měl být v první řadě pestrý. Právě takové zdravé stravování je totiž z pozitivního hlediska tím neúčinnějším.

Co by v jídelníčku nesmělo chybět?

Pokud se i vy chcete vydat tímto trendem, je samozřejmě nezbytné zaměřit se na potraviny, které je vhodné jíst. V principu by se žádné z nich neměli vynechávat, jelikož každý typ má něco, co dokáže tělu přinést. Naše zdravé stravování by tak mělo být založeno na celozrnném pečivu, dostatku vlákniny, masa, ale také mléčných výrobků, a samozřejmě luštěnin. Chybět však nesmějí ani mořské nebo sladkovodní ryby, a samozřejmě dostatek ovoce a zeleniny, a to v různých variacích. Ideálně samozřejmě minimálně tepelně opracovaných, jelikož jenom tak si uchovají potřebné vitamíny.

A pokud mluvíme v pozitivním duchu, rozhodně je třeba zmínit i to, čemu se vyhnout. Jsou to smažená a tučná jídla, různé křupky a brambůrky, a samozřejmě také alkoholické nápoje. To vše má na naše tělo velmi negativní dopad, a to nejenom z hlediska obezity, ale i celkového zdraví.

hubnuti

Zhubněte snadno a rychle

Chci konzultaci zdarma!

Podobné články