Běhaní a hubnutí

Pokud existuje sport, který mnoho lidí, kteří dietu skutečně drží, aktivně vyhledávají, potom je to běh. Ten nevyžaduje žádné zvláštní pomůcky ani prostor. Stačí sportovní oblečení, obuv, a lze vyrazit ven. A to je důvod, proč v posledních letech běhá stále více lidí. Navíc běhaní a hubnutí rozhodně jde dohromady, ale pouze v případě, že ho děláte správně.

Na začátek je tedy třeba zmínit, že se jedná o aerobní druh cvičení, stejně jako třeba jízda na kole, nebo plavání. A to má na dokonalou postavu ten nejlepší vliv, a tak je rozhodně vhodné, se mu věnovat.

Lepší je pomalejší tempo

Zní to možná neuvěřitelně, ale pokud to myslíte s hubnutím vážně, je třeba nasadit pomalejší tempo. Těm netrénovaným tedy stačí skutečně buď rychlochůze, nebo velmi pomalý výklus, a těm trénovanějším lehčí a pomalejší běh. Díky tomu se tepová frekvence nedostane na úplně maximum, ale naopak do své ideální polohy. Ta by tak měla být zhruba 60 – 70 % celkového maxima.

Co je další výhodou tohoto tempa, to je výdrž. Díky tomu tak uběhnete sice méně kilometrů, ale samotnou činností udržujete své tělo v pohybu mnohem déle. A délka sportovní aktivity s délkou spalování tuků rozhodně souvisí, což je taktéž důležitá informace pro to, aby běhání a hubnutí bylo opravdu účinné. Také je dobré vědět, že pokud běháte alespoň 30 minut, vaše tělo dokáže spalovat rychleji i několik minut po ukončení aktivity.

Pravidelnost je důležitá

Pokud se již pro běhání rozhodnete, je třeba se této aktivitě věnovat opravdu pravidelně. Tím je myšleno hlavně to, běhat několikrát v týdnu, a to ideálně v podobnou dobu, a stejný čas. Jakákoliv nepravidelnost má totiž vliv na to, že výsledný efekt nebude nikdy tak dokonalý, jako když se sportu, ale také stravě věnujete delší čas správně. Běhaní a hubnutí tedy nevyjímaje. Minimální porce běhu je tak alespoň třikrát týdně.

hubnuti

Zhubněte snadno a rychle

Chci konzultaci zdarma!

Podobné články